Descripció de la Pàgina principal

dimarts, 20 de febrer del 2018

L'Autoestopista de Roald Dahl

Aquest volum reuneix tres dels millors contes de Roald Dahl. El nen que parlava amb els animals és la història d'un nen que salva una tortuga i que emprèn amb ella un viatge llarguíssim, L'autoestopista parla d'un home que va amb cotxe i recull un autoestopista, un personatge inquietant i increïble, i El tresor de Midenhall és el relat verídic de com es va descobrir el més gran tresor mai trobat a les illes Britàniques.
Tres relats que poden ser veritat o mentida, o mig veritat mig mentida... I a vosaltres us ha passat mai res de semblant? en aquesta sessió, escrivint com ho feia Dahl ho averiguarem!
Passeu, creueu la porta i seguiu, com en una autopista, endavant...
Sóc fan d’en Roald Dahl!!! M’hagués encantat conèixer aquest novel·lista, escriptor de contes i guionista gal·lès. He llegit bona part de la seva obra, tant per adults com per nens i nenes… . Així doncs, us podeu imaginar que l’ encàrrec de dinamitzar la lectura de l’Autoestopista, va ser un regal.
Els cinc grups  de 2on, van passar per la biblioteca i amb tots  ells es va seguir la mateixa dinàmica.
Una vegada feta la rebuda i benvinguda per part de la biblioteca, els nois i noies entraven a la sala d’un en un (prèvia indicació). L’objectiu era aturar els pensaments que els acompanyaven, dividir el grup i trobar-se amb  el primer obstacle abans de començar a parlar de l’autor i l’obra.
Es va començar explicant la vida d’en Roald Dahl  


Quan el grup va tenir suficients referències sobre l’autor i la creació de les seves obres, vam parlar de què el va portar a escriure Matilda, Charlie i la Fàbrica de Xocolata, el Gegant Egoista i de quines són les seves fonts d’inspiració.
Es va introduir l’obra l’Autoestopista i vam començar a parlar de la versemblança  de les tres històries que conformen el llibre. S’esmenta que n’hi ha d’altres i totes es poden trobar a The Wonderful Story of Henry Sugar and Six More.
Finalment es proposa als nois i noies crear una història. Es parteix d’una anècdota que s’anota en un post-it inicial que s’enganxarà en un taulell de joc. El/la Company/a de taula, haurà d’escriure el nus (conflicte) i el final de la mateixa, intentant mantenir la versemblança de la mateixa.
Amb les superulleres llegim i compartim les històries creades, la resta del grup votarà si la historia és real o de ficció.

A continuació teniu un post de l' Anna Conejos al web de l' Institut amb un muntatge fotogràfic que no us podeu perdre.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada