Descripció de la Pàgina principal

dilluns, 17 de gener del 2022

Comentem i parlem de... "Les llàgrimes de l'assassí" d' Anne-Laure Bondoux

A la Patagonia Xilena, en un paisatge dessolat, fred i ventós, en Paolo, es veu obligat a conviure amb l'Àngel Alegría, l'assassí dels seus pares. La relació entre tots dos és tensa, però no mancada d’estimació per la manca de pares de l’un i de família de l’altre.

I abans d'entrar en acció i començar la sessió ens presentem i els hi demano...


Es mereix el que li ha passat, l' Àngel Alegría?

De camí cap a la sala debatem el tràgic final del personatge...

Entre els nois i noies s'aixeca un murmuri de: 

- Sí, sí i tant; 

-Ah! doncs jo no ho tinc tan clar...

-Doncs jo no ho sé...

-Què dius ara... jo penso que sí...

-Home, això depèn...etc.

Estirar el fil de la conversa, parlar d'en Paolo i la seva infantesa.

I què en penseu...Va ser una sort per al nen que arribés l'Àngel a la fi del món?

De nou un allau de murmuris....

Sí, sí i tant; 

-Ah! doncs jo no ho tinc tan clar...

-Doncs jo no ho sé...

-Què dius ara... jo penso que sí...

-Home, això depèn...etc.

I aquí rau l'èxit de "Les llàgrimes de l'assassí" Tot depèn sempre de com t'ho miris tot.

Vaig demanar de fer una exposició amb fotografies: en grups de tres, els nois escollien una fotografia i li buscaven un enunciat resum o metàfora del què havien sentit a la novel·la. Ho han comentat entre ells i compartit després amb el grup en general.

Tota una gran experiència!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada