Descripció de la Pàgina principal

dijous, 19 d’abril del 2018

Xaval gras es menja el món K.L. Going



De vegades passa i quan passa és bonic...


Una bona novel.la juvenil, una determinada conjunció astral, un parèntesi llarg, un aturar el temps, un matí assolellat,  un grup valent i arriscat disposat a llegir-se. Recordo ser ells/es, alguna vegada ho vaig ser i confesso que la tertúlia  de “Xaval Gras, es menja el món” serà quelcom difícil d’oblidar.

Vàrem començar amb Iggy Pop de fons

I am the passenger
And I ride and I ride
Singing la la la la la la la la

I és que “ Xaval gras”  és un homenatge al punk rock, a les bandes i a l’amistat.

“Sóc un xaval gras i suat que mira fixament la via del metro des de la vora de l’andana”, amb aquesta frase dóna inici la novel.la.

I és que  el nostre protagonista, Troy Billings, té 17 anys i pesa 134 quilos. Un diumenge, fart de ser la riota de tothom, del bullying que pateix a l’institut , decideix  suïcidar-se i tirar-se a la via del metro.

“- Seria divertit si el grassonet acabés esclafat pel metro?
... “No podrien riure. Fins i tot jo em mereixo un suïcidi digne”

És just aquí quan encetem la conversa, un parlar des de dins. Parlem de la solitud, l’autoestima, el bullyng, dels cànons de bellesa, de com el físic et marca dins i fora de l’institut... del que et pot empènyer a treure’t la vida.

Apareix un nou personatge, en Curt MacCrae, una llegenda de l’institut, un jove sense sostre, un geni de la guitarra i del punk rock, brut i llardós, que no només el salva, sinó que li proposa de ser el bateria del seu grup.

I en nostre protagonista canvia, surt de la cova, del sot i aprofita el brill de  llum que deixa passar l’escletxa que en Curt ha provocat.
“Carpe Diem, collons. Sóc grassonet i m’ho estic passant de conya”
“És la millor nit de la meva vida”

Evidentment que la novel·la podria ser una altra típica història juvenil melodramàtica sobre les drogues, la mort de la mare, el caos familiar, la tempesta adolescent... però en Troy Billings ens ha arribat al cor... i ho vaig saber just quan l'univers t'obre les seves portes i et permet accedir a tots els seus secrets … confessions i picades d’ull, veritat i literatura. Llegir i llegir-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada