Aquest volum reuneix tres dels millors contes de Roald Dahl. El nen que parlava amb els animals és la història d'un nen que salva una tortuga i que emprèn amb ella un viatge llarguíssim, L'autoestopista parla d'un home que va amb cotxe i recull un autoestopista, un personatge inquietant i increïble, i El tresor de Midenhall és el relat verídic de com es va descobrir el més gran tresor mai trobat a les illes Britàniques.
Tres relats que poden ser veritat o mentida, o mig veritat mig mentida... I a vosaltres us ha passat mai res de semblant? en aquesta sessió, escrivint com ho feia Dahl ho averiguarem!
Passeu, creueu la porta i seguiu, com en una autopista, endavant...
Sóc
fan d’en Roald Dahl!!! M’hagués encantat conèixer aquest novel·lista,
escriptor de contes i guionista gal·lès. He llegit bona part de la seva obra,
tant per adults com per nens i nenes… . Així doncs, us podeu imaginar que l’ encàrrec de dinamitzar la lectura de l’Autoestopista, va ser un regal.
Els
cinc grups de 2on, van passar per la biblioteca i amb tots
ells es va seguir la mateixa dinàmica.
Una
vegada feta la rebuda i benvinguda per part de la biblioteca, els nois i noies
entraven a la sala d’un en un (prèvia indicació). L’objectiu era aturar els
pensaments que els acompanyaven, dividir el grup i trobar-se amb el
primer obstacle abans de començar a parlar de l’autor i l’obra.
Es
va començar explicant la vida d’en Roald Dahl
Quan
el grup va tenir suficients referències sobre l’autor i la creació de les seves
obres, vam parlar de què el va portar a escriure Matilda, Charlie i la
Fàbrica de Xocolata, el Gegant Egoista i de quines són les seves fonts
d’inspiració.
Es va introduir l’obra l’Autoestopista i vam començar a parlar de la versemblança
de les tres històries que conformen el llibre. S’esmenta que n’hi ha
d’altres i totes es poden trobar a The Wonderful Story of Henry Sugar
and Six More.
Finalment
es proposa als nois i noies crear una història. Es parteix d’una anècdota que
s’anota en un post-it inicial que s’enganxarà en un taulell de joc. El/la
Company/a de taula, haurà d’escriure el nus (conflicte) i el final de la
mateixa, intentant mantenir la versemblança de la mateixa.
Amb
les superulleres llegim i compartim les històries creades, la resta del grup
votarà si la historia és real o de ficció.
A continuació teniu un post de l' Anna Conejos al web de l' Institut amb un muntatge fotogràfic que no us podeu perdre.
A continuació teniu un post de l' Anna Conejos al web de l' Institut amb un muntatge fotogràfic que no us podeu perdre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada