Descripció de la Pàgina principal

dilluns, 27 de juliol del 2020

Última sessió de l'any del Club de Lectura Jove "No tot el que es veu,és"


No tot el que es veu, és

Al llarg del mes de novembre Biblio.laroca ha organitzat 5 sessions del Club de lectura jove de 1r cicle d'ESO per alumnes de l'Institut la Roca, han assistit les 5 línies de 2n curs, un total de 125 nois i noies. 

La proposta aquest cop era la de reflexionar sobre com, al llarg de la vida, cadascú de nosaltres hem de triar entre diverses opcions vitals. Qui corre molt no veu per on passa, qui tria, perd; qui camina, deixa enrere... la vida és una presa de decisions constant.

A continuació us descrivim com van transcorer les sessions, des de l'entrada del joves a la sala...

Entrar a les fosques, sentir l’espatlla del company o companya, deixar-se guiar, confiar, desesperar, sentir els canvis de temperatura, el silenci i observar allò que no es veu. Hem entrenat la curiositat, la percepció i hem afinat els sentits.
Aquests han estat alguns dels comentaris dels nois i noies participants després de fer el trajecte amb els ulls clucs.
 “ He sentit por” “ Quin neguit” “Em sentia perduda” “M’he atabalat” “incertesa” “no sabia on anava” “volia mirar però no he mirat” “nervis” “pensava que em passaria alguna cosa dolenta”
A partir de la projecció de “Flotante” d’en David Weisner  hem reflexionat sobre els temes universals. La vida, la mort, la transformació.

La tria d’un camí ha centrat la segona part de trobada. Prendre la decisió d’emprendre el camí en solitud o bé acompanyat, escapar del camí marcat, reflexionar sobre aquesta tria. Mirar-se al mirall per saber qui ets, resseguir una corda per arribar a un destí incert. Qui camina deixa enrere, qui s’atreveix, descobreix, com ho fa en Martí, el protagonista d’” El camino que no iba a ninguna parte” d’en Rodari.

I per finalitzar un espai de lectura en veu alta i compartida, en grup, en parelles o bé sol, hem obert els àlbums que han trobat al final del camí triat. Els hem acompanyat en la descoberta, generant preguntes, provocant un diàleg filosòfic que ha acabat amb la narració de “Quí sóc jo? de l’Antonio Alberca.
“Gràcies”, “ ostres no l’he entès” , “Jo em sento una mica així, buscant la balena”,  “però aquests llibres no són per a nens, no?”, “He triat però m’he equivocat”, “la mort sempre guanya”, “jo no m’he enamorat mai”, “m’agrada el risc”

Bibliografia:
 · Alberca, Antonio. Quí sóc jo?. Barcelona, Emoluciona, 2015 · Wiesner, David. Flotante. Mexico, Editorial Ocèano, 2007 · effers, Oliver. El cor i l’ampolla.València. Andana Editorial, 2014 · Frazee, Marla. El granger i el pallasso. Barcelona. Animallibres, 2015 · Becker, Aaron. Imagina. Kokoro · Fogliano, Julie. Si vols veure una balena. València. Andana Editorial, 2014 · Pasado y presente. Editorial Juventud · Carter, David A. Un punt vermell. Combel, 2004 · Del Mazo, Margarita. Les ulleres de veure-hi. La Fragatina Ediciones, 2014 · Carter, David A. Soroll Blanc. Combel, 2010 · Barrets, Joan. El calaix de l’artista. Tarragona. Piscina Editorial. 2011 · Rodari, Gianni. El camí que no porta enlloc. SM · Thomson, Sara L. Imagina’t un lloc. Editorial Joventut.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada